hari penat mental dan fizikal

Monday, December 27

semalam merupakan "nightmare after Christmas" bg aku laa .. mane x nye, pg lg bgn2 jer dh pakcik aku ajak pegi belakang umah tok aku utk "menimba"..
memule aku pelik gak la pakcik aku nk nk timba mende?? setau aku timba ilmu ade la, xkn timba ilmu kt blakang umah???

lepas dia ajak 2 aku pn siap2mandi la sebsugi la, pakai cun2 siap gan perfume lg, bla dh siap, dgn kerek nya aku kuar..
setibanya aku kt blakang, alangkah punahnyer harapan aku, bla dia kata "hg pakai lawa2 nk pi mana, aku nk ajak hg masuk parit ni nk menimba". punah harapan aku.. penat2 je aku bersiap mcm pompuan alih2 ajak aku msuk parit.. bapak xlogik!!!!! aku pn pegi la tgk keadaan parit yg di maksudkan 2.. pergghhh.. parit klu hensem xpe gak.. ni gan pacat, lincah dan sewaktu dengannya suma ada..

pada mula nya, keluar dari umah aku pkai suar jeans levi pasar malam dgn baju t-shirt padini bundle, akhirnya aku disuruh pakai boxer n t-shirt pagoda ja utk selam dlm parit 2.. panas beb.. jatuh standard title aku sebagai "budak kolej" jap.. xmarket lar pakai boxer jer...

korg bayangkan, parit yg keluasannya 2 meter lebar n hmpir 10 meter pnjg nk di kosongkan dan alatan yg ada dekat2 situ hnya lah timba.. pergghhh hmpir bengong jap aku pikir td.. mmg xlogik doe.. patut la org pggl " menimba" rupanya pakai timba.. dekat setgh jam gak la aku tenung timba 2 utk amik keyakinan.lps dpt suma kyakinan aku 2, aku pn amik timba 2 n mulakan la keja menimba aku 2.. tp yg aku pelik tdnye pakcik aku beria2 ajak aku menimba last2 aku yg menimba sorg.. lembu laut cap kapal api pnye pakcik aku ni..

setengah jam lepas 2 bru pakcik aku dtg.. dtg2 jer dia nk bising2 suh aku kuar dr parit 2.. dh la dia yg ajak aku menimba last2 dia hilang, skunk blik nk bising, nk jer aku siligi halkum pakcik aku ni.. pakcik aku tnye " hg watpa dlm parit 2" aku dgn kondifen nyer mnjawap, "laa.. tadi ajak menimba, org pi menimba la tu.." pakcik aku membalas "kepala hotak hg, hg gila ka apa nk menimba pakai timba tu, ni zaman lani org pakai pam air utk buang air dari parit 2 klu hg pakai timba tgu 14 tahun lg pn blum tntu parit 2 kering. timba 2 aku sediakan sbb sat lagi bla parit dh kering hg pi kutip la ikan2 yg ada"..

sekali lg aku tercengang.. ptt la dkt tgh jam aku duk timba air parit ni xkurg2.. sbb bla pakai timba mmg xkn kering la parit 2.. rupanya bodoh gak aku ni ek.. hahaha.. rupa2 nya, ms pakcik aku hilang td, dia pi beli minyak kt pekan parit buntar utk pam 2 la.. haha.. nasib baik aku x siligi lg pakcik aku 2 klu x malu dapat sakit pn dapat.. hehehe pakai pam ni sekejap gler..
dlm 2 jam jer parit blakang umah tok aku kering.. ikan pnya la bnyak..

aku pn terjun la kedalam parit kering 2 n kutip ikan2 guna timba yg aku "menimba" td 2 hahaha.. aku dapat kutip haruan, sepat, keli,n puyu. yg paling aku x sngka ikan baung n ikan temenung pn da dlm parit ni.. bapak hebat la parit ni.. hahaha tgk la sapa yg menimba guna timba hehehe.. hasil kutipan aku ada la dlm 7 - 8 kilo gak la..

perghhh mmg penat, penat otak n mental pada mula nya utk pikir mcm mana nk menimba guna timba n penat fizikal last skali utk kutip ikan yg berduyun2 2.. tapi 2 semua pengalaman yg aku dpt ms cuti sem kali ni hahaha...


1 kritikan:

Sally Samsaiman on December 27, 2010 at 11:07 PM said...

hebat la kau...
hahahah...

:)

Post a Comment

ƨαяαиɢнɛα

Daisypath Anniversary tickers


ShoutMix chat widget
 

ρɛяcɛcт тωσ : ) Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!